Tuesday, February 11, 2014

Thursday, February 6, 2014

FROZEN SEAFOOD SHOP AT KOTA KINABALU





For people who is visiting Kota Kinabalu Sabah, the best thing you can buy as a souvenir for your family and friends is frozen seafood. It is A-MUST-BUY-THING while you are in KK. Sabah has a rich resources of seafood. Lots of rare seafood you can find out here and it is very cheap .
You can come over to our shop which is very easy for you to find. It is in the heart of Kota Kinabalu City. Our Shop is located at Lot 6 Block L Sinsuran Complex, Kota Kinabalu Sabah.We are just behind Alliance Bank.
We can pack it in the box and send it to the airport for you free of charge..
Please visit our website for more info.: http://www.borneoseafood.com.my

Tuesday, May 7, 2013

RUMPAI LAUT HIJAU GRED AAAA


RUMPAI LAUT KERING HIJAU
Species : Euchema Cottoni / Tambalang
Origin : Semporna
Dryness : 70-75% dried (export standard)
Packaging : 1 kilogram packed in plastic zipper bag
Grade : AAAA
Drying Method : Sun Dry

KELEBIHAN RUMPAI LAUT HIJAU
Rumpai Laut Hijau Mengandungi KLOROFIL

Apa itu Klorofil? 
Pada asasnya klorofil ialah pigmen hijau pada tumbuhan dan sangat penting dalam proses fotosintesis dimana ia menukar tenaga cahaya matahari kepada makanan dan tenaga pada tumbuhan.
Jadi apa kebaikannya kepada manusia?
Walaupun kadar kehijauannya kurang, alga hijau ini kaya dengan Klorofil. Klorofil semulajadi ini mengandungi khasiat:- 
- 10-20X ganda kandungan mineral dan vitamin yang terdapat pada sayuran di darat.
- 10 kali ganda lebih Kalsium daripada susu.
- 8 kali ganda zat besi dari daging.
- Jauh lebih banyak protein dari telur,tepung gandum dan kacang.

sumber : http://nakedfoodmagazine.com/seaweed-super-wise-your-meals/

Zink ~ menggalakkan kesihatan yang baik
Selenium ~ melindungi dan memperbaharui sel2 tubuh manusia.
Vitamin E ~anti penuaan, melicinkan kulit dan mencerdaskan otak.
Vitamin C ~ melembabkan kulit, meningkatkan daya tahan terhadap penyakit dan mencergaskan badan.
Vitamin A ~ Memperkuatkan fungsi jantung dan penglihatan
Omega-3 ~ Melicin & menganjalkan kulit.
Dengan gabungan zat yang ada dalam PMC berserta dengan kehadiran klorofil, PMC gred ini mampu:-
1. Memperbaiki luka atau lecet.
2. Membersihkan jaringan-jaringan tubuh manusia.
3. Membersihkan darah.
4. Membantu hati untuk menghasilkan sel darah merah. Orang yang sihat mempunyai lebih banyak sel darah merah berbanding mereka yang sakit.
5. Membersihkan organ dalaman manusia.
6. Meningkatkan kekebalan tubuh terhadap radikal bebas.
7. Melancarkan peredaran darah.
8. Memperbaiki sistem pencernaan, saluran kencing dan sistem pernafasan.
9. Anti barah.
10. Anti keradangan.
11. Kaya dengan antioksida - awet muda.
13. Melawaskan pembuangan air besar.
14. Memperbaiki masalah anemia (kekurangan sel darah merah)
15. Sangat baik untuk mereka yang kurang makan sayur.
16. Meningkatkan kadar oksigen dalam darah.
17. Mencerdaskan otak.
18. Melicin, melembab dan menganjalkan kulit dan seluruh bahagian badan.
19. Memperbanyakkan air susu. (bagi mereka yang baru bersalin)

Ia umpama gandaan dari gred yang sedia ada iaitu gred AAA (Violet) dan gred AA (Gold)
KOMPOSIS PEMAKANAN  EUCHEUMA COTTONII

Saturday, December 29, 2012

PEMBEKAL / PEMBORONG RUMPAI LAUT / PURE MARINE COLLAGEN / DRIED SEAWEEDSUPPLIER

RUMPAI LAUT KERING
JENIS : EUCHEUMA COTTONII
ORIGIN : SEMPORNA SABAH
MOISTURE : 25%-28% EXPORT STANDARD
HARGA TER MURAH :
GOLD GRADE AA RM18 sekilogram
VIOLET GRADE AAA RM19 sekilogram
GREEN GRADE AAAA RM20 sekilogram
*tiada minima order
Dijamin akan sampai jika tak wang akan dikembalikan
Beli terus secara online di www.seadagang.com.my
























Saturday, December 8, 2012

RUMPAI LAUT KERING


































































PURE MARINE COLLAGEN / RUMPAI LAUT KERING

HARGA TER MURAH
Putih Gred AA: RM18 Sekilogram
Ungu Gred AAA: RM19 Sekilogram
Hijau Gred AAAA RM20 sekilogram
*tiada minimum order


KOMPOSIS PEMAKANAN  EUCHEUMA COTTONII
Oleh:
P. Matanjun, S. Mohamed, K. Muhammad & N. M. Mustapha
(University Sains Malaysia, Sabah, University Putra Malaysia, Serdang)
  • Serat Pemakanan
  • Karbohidrat
  • Protein
  • Asid Lemak
  • Garam Elektrolit
  • Garam Mikro
  • Vitamin B Kompleks, A, C, D dll
SERAT PEMAKANAN - 25.05% 
a) Serat Larut - 18.25%  -  Agar, Carrageenan, Sulfated  Xylans dll.
b) Serat Tidak Larut - 6.80% - Cellouse, Mannans.
Faedah & Aplikasi
Kebanyakan Serat Terlarut berkesan untuk merendahkan paras  kolesterol  dan paras gula dalam darah, amat sesuai untuk mencegah penyakit jantung . Serat Terlarut juga dilihat sebagai makanan yang mempunyai fungsi baik  bagi mencegah gejala  metabolisma gula, amat berkesan untukmencegah Diabetes.   Manakala  kesan  Serat Tidak Larut  lazimnya mempercepatkan pergerakan saluran penghadaman.
SERAT PEJAL - 5.91%
Seperti kanji Floridean, Iso-Floridoside, Sorbitol.
Faedah Aplikasi: 
Sorbitol dirujuk sebagai pemanis pemakanan kerana ia memberi tenaga 2.6 kilokalori (11kilojoules /gram). Ia juga bertindak untuk menarik air ke dalam usus besar bagi merangsang pergerakan usus serta pembuangan sisa pepejal.  Amat berguna bagi pembersihan usus , khususnya untuk mencegah perut buncit  dan obesiti.
Pakar perubatan menganggap perut buncit sebagai sarang penyakit! Semua penyakit bermula dari PERUT. Jika tembolok dilayan dengan sepenuhnya, PERUT yang besarnya hanya sebesar PENUMBUK, TIDAK MAMPU MENJALANKAN TUGAS DENGAN SEMPURNA, akibatnya, MAKANAN TIDAK PERNAH CERNA SEPENUHNYA, MALAH AKAN TERPERAP, MEREPUT DAN MEMBUSUK! Hasilnya SEMBELIT, NAFAS BERBAU, PELUH BERBAU DAN dalam jangka masa panjang wujudlah pelbagai penyakit kronik seperti Diabetes, Obesiti, dan kemuncaknya - BARAH!
  • Nilai2 nutrisi kolagen ni 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM 300)
  • Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM 400 hingga ribuan ringgit)
  • 24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2
  • Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan PH bernilai 7.6
KEBAIKAN RUMPAI LAUT / PURE MARINE COLLAGEN YANG LAIN
-Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON,
-Peningkatan PAYUDARA
-Anti-bakteria,
-Membuang TOKSIN
-Menghilangkan SEMBELIT
-Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
-MENCANTIKKAN KULIT,
-MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
-Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
-Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
-Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT,
-mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT juga RESDUNG
-Membantu meningkatkan METABOLISME
-Meningkatkan fungsi stomatch
-Membantu menghapuskan nefritis(radang buah pinggang), Arthritis (sendi tulang), basal
-Menguatkan saluran darah, mengurangkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah
badan dan purpura haemorrhagica
-Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
-Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR 
-SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
-Mencegah ANEMIA 
       -Mampu meningkatkan penghasilan susu ibu
-Memperbaiki masalah pengelihatan & batuk
-Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya.
EUCHEUMA COTTONII - Spesis RUMPAI LAUT, samada warna Hijau atau Emas, dari perairan Semporna, SABAH, MALAYSIA, diiktiraf oleh pakar pemakanan sebagai MAKANAN TERBAIK DAN SEIMBANG UNTUK TUBUH MANUSIA!
Jika Ginseng dianggap sebagai RAJA SEGALA HERBA, maka Rumpai Laut Eucheuma Cottonii,wajar digelar RATU SEGALA MAKANAN!
1. Basuh Kolagen mentah, ramas2 seperti membasuh beras sebanyak 5-6kali.
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman, (paling bagus rendam 2-6 jam aje agar
khasiatnya x berkurangan,tapi agak berbau sikit...)
3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong  ke dalam periuk untuk direbus
(kalau nak keras mcm agar2 kurangkan sikit air)
5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum ditapis & diletakkan ke dalam bekas, simpan dalam peti ais (stok untuk 4 minggu) – simpan segumpal kolagen mentah sisa dr tapisan tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker
Cara Pengambilan :
1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)

2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah
DOS PENGAMBILAN

-kanak-kanak 2 tahun ke bawah tidak boleh ambil
-org bersalin/sedang pantang tidak boleh ambil
-org bersalin secara caesarian tidak boleh ambil tapi boleh ambil lepas pantang
-kanak-kanak 3 tahun 1 sudu kecil (pagi/malam)
- Umur 7-12 tahun ambil 1 sudu besar 2x sehari.
- Bagi 12 tahun ke peringkat remaja, boleh ambil 2 – 3 sudu besar 2x sehari. 
-Untuk dewasa seperti biasa 3-4 sudu besar 2x sehari.
- warga emas 3 sudu besar pagi & malam
-ibu menyusu utk memberi tenaga  2 sudu besar pg & mlm
-Selamat utk ibu mengandung kerana collagen ini tiada bahan campuran chemical dan pengawet.100% asli.Bagu ibu mengandung 1-3 bulan boleh ambil 1 sudu besar pg dan mlm .Jika tidak yakin sila rujuk ke doktor. . Bagi 4 bulan ke atas boleh ambil dos seperti biasa.Ini untuk memberi tenaga kepada si ibu & mendapatan kulit bayi yang putih.
-Jika terlebih dos sila minum air dengan banyak utk mengelakkan kepanasan dalam badan serta berlaku kekeringan di badan.
-gred aa dan gred aaa boleh makan sekali (campur) tapi kena minum air yang banyak juga.
-Jarak kan masa makan utk mengambil mana2 supplement dan ubat hospital jarakkan antara setengah jam-1 jam sebelum mkn ubat/supplement di wktu pg n dan selepas makan ubt/supplement di waktu mlm
-jika ada penyakit kronik (allergic,gout,kanser,darah tinggi/rendah,jantung,buasir,paru2,migraine,kencing manis, sel dalaman mati, kolestrol tinggi,sakit lutut,arthritis,& etc yang related dgn penyakit kronik)
 Utk mereka ada penyakit boleh ambil 1 sudu besar (pagi& malam) secara permulaan
Bila dah serasi boleh ambil 2 sudu besar (pagi & malam) dan tmbah satu lagi dos ke 3 sudu besar pabila sudah betul2 serasi.Produk ini dijadikan sebagai makanan tambahan.
Ia akan memberi kesan healing crisis dan denyutan di bahagian anggota yang sedang sakit bagi pesakit kanser atau sebagainya.
Cara Membuat Masker :
1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas
2. Sapu rata gumpalan kolagen tadi di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)
3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci
air rendaman semalaman rumpair laut ni jgn dibuang ya...
- boleh buat rendam kaki lak utk hilangkan rekahan... pastu baru buang..
- sapu kat kepala, biar kering sebentar, bilas.. utk masalah kelemumur & rambut x berapa nak ada..
- sapu kat kulit tubuh ala2 lulur.. biar kering sekejap then bilas..
KAEDAH PENYEDIAAN B
1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman
3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus
5. Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng
6. Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais
Cara Pengambilan :
1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)
2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - lebih elok dimakan begitu sahaja.
3. Jika masak kolagen tanpa mencampurkan dengan gula batu atau ginseng, boleh juga dijadikan sebagai masker
Resepi 
Cencaru Sumbat Rumpai Laut

2 ekor ikan cencaru besar
Serbuk kunyit
Garam
3 sudu besar cili kisar
10 gm rumpai laut (direndam)
1 ulas bawang putih (ditumbuk)
2 ulas bawang merah (ditumbuk)
Ikan bilis (ditumbuk)
Daun pandan

Belah belakang ikan cencaru tetapi jangan sampai putus.

Lumurkan ikan dengan serbuk kunyit dan garam. Ketepikan.

Sediakan bekas, campurkan cili kisar, rumpai laut, bawang putih, bawang merah, ikan bilis dan garam secukup rasa. Kacau hingga sebati.

Sumbatkan kesemua bahan tadi ke dalam belahan belakang ikan.

Balut ikan dengan daun pandan. Panaskan ketuhar dan bakar ikan hingga masak. 



Kerabu Rumpai Laut

Semangkuk sedang rumpai laut (yang sudah direndam lembut)(dibersihkan dan dipotong kasar)
5 sudu besar kelapa parut putih (lumatkan)
1 sudu besar gula
1 sudu kecil garam
1 biji bawang besar (dipotong halus)
1 sudu kecil lada hitam
5 sudu besar kelapa goreng (dijadikan mcm kerisik)

Gaulkan semua bahan di atas bersekali dengan rumpai laut.
Boleh dihidangkan.
*****************************************************************



PERHATIAN :
* Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..



* Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong..

beli secara online di www.seadagang.com.my

KOS PENGHANTARAN DAN CARA PEMBAYARAN

POSLAJU : RM 15 setiap kilogram 1 hari sampai
POSPARCEL : RM 6 setiap kilogram (melalui udara) 5-7 hari sampai
POSPARCEL : RM 0.40 setiap Kilogram (melalui laut) 30hari sampai
AIRASIA CARGO : RM 2.50 setiap kilogram 1 hari sampai (minimum 100kg)
CARA PEMBAYARAN.. SILA BANK IN TOTAL AMAUN ORDER ANDA KE AKAUN MAYBANK 560102108741 SEADAGANG TRADING Setelah anda telah confirmkan pembayaran, kami akan terus buat penghantaran jika order sebelum jam 12pm setiap hari bekerja kecuali holiday.

Saturday, July 21, 2012

IKAN TERUBOK SABAH


saiz A- seekor RM10.00
saiz B- seekor RM5.00

IKAN KURAU


sekilo RM35.oo

IKAN TALANG


sekilo RM15.00

Sunday, September 19, 2010

udang kering sabah


Udang kering gred AA RM28 perkilo
Udang kering gred A RM25 perkilo

IKAN TERUBUK MASIN SARAWAK


Syarikat kami mempunyai cawangan di Miri Sarawak dan stok ikan Terubuk adalah segar dari sungai sarawak.. Bekalan ini jauh lebih murah berbanding dari kuching sarawak,. Boleh dihantar terus dari Miri ke destinasi anda.

Saiz A - 800gram = RM 12
Saiz B - 500gram = RM 6
Saiz C - 350gram = RM 5
Saiz D - 200gram = RM 3

Udang kering super


RM 45 perkilo

Ikan keropok sabah


RM 35 perkilo

IKAN BILIS KOPEK


IKAN BILIS KOPEK


Ikan bilis Kopek Gred A Rm25.00 perkilo





IKAN BILIS HALUS


no.1 RM28.00 perkilo

no.2 Rm18.00 perkilo


IKAN BILIS BULAT


Gred A RM18.00 perkilo

Gred B RM15.00 perkilo

Sotong manis



SOTONG KERING DARI FILIPINA
manis dan berisi tebal.
hanya RM55 sekilogram,.

sotong kering kecil


RM45 sekilo

Sotong Katak



RM 40 sekilo

Ikan Bulu Ayam

udang Geragau